Bokningsvillkor

BESTÄLLNING OCH BEKRÄFTELSE

En beställning är bindande i och med att den har bekräftats. Detta kan ske muntligen eller skriftligen, t.ex. via e-post. Du och hotellet har därmed träffat ett avtal. Viss möjlighet till avbeställning finns dock – se avsnitt ”Avbeställning och utebliven ankomst”. Vid beställningen är du skyldig att uppge namn, adress, ankomst- och avresetid samt hur betalning ska ske.

 

ANKOMST OCH AVRESA

Hotellrummet står till ditt förfogande senast från kl. 15.00 ankomstdagen. Avresedagen måste du lämna rummet senast kl. 11.00.

 

SEN ANKOMST

Rummet är reserverat för ankomst senast kl. 18.00. Räknar du med att komma senare, måste du meddela hotellet på förhand för att inte riskera att rummet hyrs ut till annan gäst.

 

AVBESTÄLLNING OCH UTEBLIVEN ANKOMST

Avbeställning ska ske senast kl. 14.00 två dagar före ankomst. Uteblir du utan avbeställning eller avbeställer senare än kl. 14.00 så måste du betala för din bokade vistelse. •  Om hotellet haft särskilda kostnader med anledning av din beställning blir du  ersättningsskyldig för dessa.

 

HOTELLETS SKYLDIGHETER

Om hotellet inte kan ge dig rum enligt överenskommelse, har du rätt att utan merkostnad få ett likvärdigt eller bättre rum inom hotellet eller på hotell med likvärdig standard.

 

BOKNINGSAVGIFT OCH FÖRSKOTTSBETALNING

Hotellet har rätt att begära en bokningsavgift eller annan förskottsbetalning för att din bokning ska vara bindande. Detta belopp avräknas den slutliga räkningen. Om du avbeställer rummet utan att ta hänsyn till avbeställningsfristen, har hotellet rätt att behålla bokningsavgiften/ förskottsbetalningen.

 

FÖRVARING AV VÄRDESAKER OCH BAGAGE

Vid ankomst och avresa, lämna inte bagaget utan uppsikt i lobbyn. Hotellet har inte möjlighet att förvara ditt bagage i ett låst bagagerum. Hotellet ansvarar inte för din egendom.

 

ANSVAR FÖR FÖRKOMMET GODS/ STÖLD PÅ HOTELLRUM

Hotellet har inget strikt ansvar för den egendom som du förvarar på hotellrummet.  Skulle det emellertid visa sig att hotellet eller hotellets personal har handlat vårdslöst eller oaktsamt eller på annat sätt har skuld i att egendom förkommit, ansvarar hotellet för den förkomna/stulna egendomen.