Ångerrätt & Reklamation

ÅNGERRÄTT

Du har ingen lagstadgad ångerrätt när du bokar ett boende, oavsett hur du bokar. I många fall när du köper någonting på nätet har du ångerrätt men det gäller alltså inte för den här typen av bokningar. Distanslagen gäller inte bokningar av boende

 

REKLAMATION

Om du upptäcker fel och brister i boendet ska du säga till. Du ska kunna förvänta dig att boendet lever upp till det som vi har utlovat i annonser, broschyrer och liknande.

Skulle boendet inte leva upp till villkoren eller det du borde kunna förvänta dig av boendet måste du så snart som möjligt kontakta oss för att klaga och ställa krav på att vi rättar till problemet.  

När någonting är fel, försöker vi i första hand åtgärda felet. Om det inte är möjligt kan du kräva ett prisavdrag som motsvarar felet. Tänk på att ju längre du väntar med att klaga till företaget, desto större är risken att du förlorar rätten till ersättning. Om boendet har stora, väsentliga brister som inte går att åtgärda kan du ha rätt att häva köpet, det vill säga kräva alla pengar tillbaka.